Arkarna intar Liseberg!

Onsdag! Jag har en känsla av att det här kommer att bli en bra, bra dag. Jag vet inte varför, men jag känner mig lite extra glad och uppåt! Kanske är det för att solen skiner? Me like!

Dagen bjuder på jobb. Kvällen bjuder på Liseberg. För ikväll intar The Ark Liseberg och då ska jag såklart dig! Jag gillar The Ark och har alltid gjort det. De är nostalgi och minnen från flera olika tidpunkter i mitt liv.


Först när de släppte It takes a fool to remain sane 2000. Då minns jag att jag tyckte att Ola Salo var så himla snygg. Samtidigt tyckte jag att han hade konstiga kläder och märklig frisyr.

Sen minns jag när jag var på deras konsert i Kullaberg precis i början av gymnasiet. Oj så bra de var!

Eller när vi hemma i Pillis flickrum ringde Ola Salos mobil! En av tjejerna på festen hade det, men han svarade inte. Vi kom bara till telefonsvararen. Oj vad hjärtat klappade hårt då! Tänk OM han svarade!

Sen minns jag konserten i Halmstad på Brottet när de, Håkan Hellström och Magnus Uggla var på turné. Sicken konsert! Sicka minnen!

När jag flyttade till Kalmar gjorde vi personresearch på just Ola Salo eftersom min kompis Helenah ÄLSKAR honom! Jag pratade bland annat med hans gamla musiklärarinna som talade så gott om honom!

 

Sen ställde de upp i Melodifestivalen och Helenah tvingade oss alla att tokrösta. Du kanske kan tänka dig glädjen när de vann?!

 

Senaste minnet med The Ark är från en varm sommarkväll i juli. Jag satt i en sanddyna med min syster, hennes sambo och några kompisar till dem. På scen på Solgården i Tylösand spelade The Ark och jag önskade att jag stod där inne i publikhavet.



Så ikväll är jag såklart på Liseberg och sjunger med i alla välkända texter och melodier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0