Första Traderaköpet hemklickat

Min mamma har under ett tag handlat saker på Tradera. Du vet sajten där man kan lägga ut saker till auktionsförsäljning? Mamma har inhandlat pärlor, parfym, klockor, smycken och lite annat smått och gott. Själv har jag bara varit inne och smygkikat lite på sidan, men aldrig skapat ett konto och inhandlat något.

Sen gick jag och köpte min älskade lila klocka som numera bor på min handled nästan varje dag... Jättebra! Ja, förutom det faktum att jag fick lite mersmak på färgade klockor och nu gärna skulle vilja ha en i varje färg - röd, grön, blå, orange, rosa, svart, vit, turkos... Men ekonomin tillåter inte riktigt att jag klickar hem massa klockor för strax över 500 kr/st. Då vet jag roligare och framför allt bättre saker att lägga de pengarna på.

Min mamma kom då såklart med idén - kolla på Tradera! Sagt och gjort... Jag började lite mer på allvar klicka mig runt på denna sajt och oj så mycket godbitar! Klockor i alla möjliga färger som kan bli mina för bara en liten, liten summa!

Så nu har jag klickat (höll på att skriva klockat) hem mina två första Traderafynd. En rosa och en röd klocka i plast. Inte samma stil som den lila, men ändå otroligt bra att ha för att piffa upp sin dag eller outfit. :)

Eftersom min mamma är lite av en Tradera-expert så gav hon mig två tips på vad jag ska kika på när jag nätaktionshandlar:

1. Kolla hur de vill att du ska betala. Jag är inte så förtjust i den där med att lämna ut kortnummer och så ävern om de säger att det ska vara säkert. Därför vill jag gärna kunna betala in pengarna till ett kontonummer eller bank-/postgironummer.

2. Kolla var säljaren bor. Mamma handlar bara från svenska säljare för hon tycker att det känns tryggare. Jag gör detsamma. Du kan se var säljaren är registrerad under hans/hennes alias.


Nu vill jag bara att mina klockor ska komma så att jag kan använda dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0