Regn ute och en gnutta höstlängtan inom mig

Jag är ingen höst- eller vintermänniska! Jag trivs allra bäst under vår- och sommarmånaderna då solen lyser fint, himlen är blå, luften är varm och det är ljust ute. Jag vill kunna gå utan jacka och med sandaler på fötterna. Bara ben till kjolen och ett fint linne. Eller varför inte en fin, tunn sommarklänning? Jag älskar att kunna sitta ute långt inpå natten utan att direkt frysa.

Fast för första gången på evigheter känner jag faktiskt en gnutta höstlängtan i kroppen! Kanske är det regnvädret utanför som gör det? Nu är det inte sådana höstdagar jag längtar efter. Nej, jag längtar efter de fina och soliga höstdagarna! Jag längtar efter att få tända massa ljus på kvällarna för att få lite mysigt ljus på annars så mörka kvällarna. Jag längtar efter att få sätta raggsockorna på fötterna, krypa under en filt och dricka en stoooor kopp skållhett te! Kolla på en film och höra regnet smattra mot fönstret.

En liten del av mig längtar efter hösten! Men hördu herr Höst?! Vänta lite, lite till med att komma hit på allvar. Jag är inte riktigt klar med fru Sommar än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0