Somewhere over the rainbow!

Jag älskar regnbågar! De är så vackra med sina klara färger. När jag ser en regnbåge blir jag liksom glad just för att de är så fina.

När jag var liten tittade jag på Rainbow bright. Jag kan inte riktigt minnas vad den handlade om, men jag tror att det handlade om en liten flicka som skulle bekämpa massa skrukar. Sen tror jag att hon skulle liksom färga världen...? Då hade hon något armband eller bälte där de färgade stjärnorna kom från. Hon hade också en fin, vit häst och kompisar i regnbågens alla färger som hjälpte henne. Ja... Det är typ vad jag minns... Och det kanske inte är rätt heller. :) Men jag älskade serien och ville alltid hyra den i videobutiken. När jag inte hade något att göra brukade jag leka att jag var Rainbow bright och jag använde färgglada manicklar till mitt bälte och mina stjärnor.




Söta Rainbow bright! Eller vad hon nu hette...
Bild: www.google.se


Nu kom jag helt in på ett sidospår med Rainbow bright där... :) Tillbaka till själva regnbågarna. Jag har inte sett en regnbåge på... Ja, jag kan inte ens minnas när jag såg en sist. Så för en stund sedan när jag kollade ut genom fönstret så såg jag en jättestor regnbåge precis framför mitt fönster. En vacker regnbåge i fina, klara färger. När jag såg den kände jag mig varm inuti. Kanske låter fånigt, men jag kände lycka i hjärtat.

Med tanke på vad det är för dagar just nu och med alla tankar som kommer med det... Ja, då var en vacker regnbåge det jag behövde. Även fast jag nu för tiden mest känner glädje och lycka inför livet så har jag under de här senaste dagarna tänkt tillbaka på sorg och smärta. Kanske inte så konstigt...

Därför var det fint att få se en regnbåge. Jag låter urfånig... Jag vet! Men låt mig bara tycka att regnbågen var fin och att den gav mig lyckokänslor.





Ser du sicken vacker regnbåge!



Precis utanför mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0