Tar en liten paus i soffan

Usch vad jag är trött idag! Jag kom hem från Maria vid 01.45, men sen lyckades jag ändå inte komma i säng förrän närmare 03. Fastnade framför tv:n, läste iform som kom med posten i fredags, kollade mina mail... Helt plötsligt var klockan alldeles för mycket!

Idag är det städning som står på schemat och det är sååååå tråkigt! Ibland kan jag tycka att det är roligt att städa, men alltsom ofta är det bara tråkigt, jobbigt och omotiverande. Men idag behövdes det och då är det bara att bita ihop. Jag ser att jag verkligen, verkligen behöver putsa mina fönster! Jag upplever att fönstrena blir smutsiga snabbare när man bor närmre markplan. Kan det stämma? Men idag orkar jag verkligen inte putsa fönstrena så jag struntar i det och hoppas på att det kommer en störtskur där regnet liksom blåser rakt mot mina fönster och på så sätt sköljer bort smutsen. Hoppas går ju! :)

Imorgon börjar äntligen Friskis höstschema och det är så många pass jag vill gå på! Ska bara förnya mitt kort först och sen blir det massa träning!

Nu ska jag städa klart och sen ta på mig lite vettiga kläder (dvs något annat än mönstrade pyjamasbyxor, t-shirt och munkjacka...) och bege mig till videobutiken och lämna tillbaka filmen jag hyrde igår.



Min fina, rosa dammsugare får arbeta hårt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0