Bjällerklang.

När min klocka ringde i morse så ville jag verkligen inte gå upp! Den första tanken som susade genom min nyvakna hjärna var: Ska jag jobba idag igen!? För när jag tänker på det så känns det som att jag har jobbat varje dag de senaste två veckorna. Egentligen känns det som att jag har jobbat mer än varenda dag... Grejen är att det är inte bara en känsla. Det är verkligheten.

 

Det har varit två jobbiga veckor. Alldeles för mycket jobb. Alldeles för mycket stress. Alldeles för mycket irritation. Alldeles för många missade luncher. Alldeles för många stående timmar (att stå över 9 h i följd i snygga skor är inte himmelrike för fötterna...). Alldeles för lite vatten. Alldeles för mycket av allt (ja förutom vatten och sitta då).

Nu längtar min kropp efter vila och återhämtning! En normal arbetsvecka utan stress och uteblivna luncher. En normal vecka där jag hinner ladda batterierna. Jag hoppas på en sån vecka nästa vecka! Om inte annat kommer den veckan därpå... För då är det julledigt!

Dags att jobba lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0