Det är ju för tusingen julveckan!

20 december. Jag fick nästan en chock när jag såg datumet på klockan i morse. 20 december. Vart har tiden tagit vägen? Borta! Pytts väck! Om en månad är jag ett år äldre än nu. Sjukt! Konstigt! Skrämmande! Ja, inte åldern då utan att tiden går fort. Att jag blir ett år äldre är inget som oroar eller bekymrar mig. Jag kan inte göra något åt det och jag menar... Jag får visa leg för att köpa trisslotter, får skeptiska blickar när jag beställer vin på restaurang (japp... Hände i lördags) och har bara handlat en gång på systemet utan att visa körkortet. Jag ska inte klaga. :)

Så nu är det alltså julvecka! Snart dags att bege sig till de småländska skogarna och fira med familjen. Jag insåg i morse att jag inte riktigt har förstått att det är julvecka redan. Jag har liksom inte riktigt planerat för det. När ska jag hinna packa? När ska jag hinna fixa ordning det som måste fixas i ordning? Hur ska jag hinna? Idag jobbar jag till 20, vilket innebär att det inte hinner bli så mycket gjort när jag kommer hem från jobbet. Imorgon ska jag gå på spinning efter jobbet (och nej... Jag bokar inte av för jag skulle ha tränat i morse, men orkade mig inte upp så spinning imorgon är ett måste! VILL SPINNA!) så jag får helt enkelt packa och fixa imorgon kväll. Inte mycket annat att göra.

Hur firar du jul i år? Vad har ni för traditioner? Vår allra bästa tradition är grillningen! Under några år nu har vi grillat på julafton eller juldagen och i år är inget undantag! Grillat lamm blir det som huvudrätt i årets trerätters middag och oj så gott det ska bli!

Nej... Nu blir det lite mer jobb innan jag tar sen lunch/tidig middag och jobbar några timmar till.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0