Det gick visst inte så bra...

Jag sitter hemma hos min syster. Det gick inte så bra att ta sig hem. Jag fick skjuts av mamma och pappa till Halmstad. Eftersom sj.se visade att det fanns biljetter till alla avgångar under eftermiddagen så struntade jag i att boka biljett. Det går ju ändå ett tåg i timmen.... Så när jag kom till stationen vid 15.30 för att köpa biljett till 16-tåget så visar SJ-automaten att alla avgångar fram till 20.00 var slutsålda. Blev såklart måttligt road av detta. Efter lite diskussioner med mamma och pappa (de ville köra mig ända hem, men det tyckte jag var onödigt eftersom det hade börjat snöa. Andra alternativet var att ringa jobbet och meddela att jag behöver vara ledig imorgon också... Och så vidare) åkte jag till stationen för att köpa mig en biljett.
Så åkte jag hem till min syster för att invänta tåget. Surfar in på sj.se igen. Vad ser jag där? Jo att det finns biljetter till alla avgångar. Irriterande till tusen. Jag hade alltså kunnat få tag på en biljett... Jag mailade såklart SJ som detta och att de borde se till att automaterna visar samma information som internetbokningen. Vi får se vad de svarar.....
Menmen. Det hade kunnat vara värre... Nu hoppas jag bara att tåget är i tid. Inga problem med växlarna (som i onsdags), inga förseningar, inga träd som faller över ledningarna eller annat strul. Jag vill hem!!
Jag har för övrigt köpt mig en fin julklapp idag. Lite av ett spontanköp (planerat sådant, men jag skulle inte ha slagit till idag) och jag känner en blandning av ångest och längtan i kroppen. Vad har jag köpt? Det får du se om 1,5 v då mamma och pappa kommer upp med lådorna.... Den som väntar får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0