Hej mitt vinterland!

Det är verkligen vinter ute alltså! Kallt, snöigt och jag kan riktigt känna julstämningen i kroppen. För det ska bli så mysigt att komma hem till Småland. Få träffa familjen och koppla av. Fyra dagars ledighet. Precis vad jag behöver.

I morse hände det som jag har gått och oroat mig för ett tag nu. Min kropp sa stopp på riktigt! När klockan ringde vid 08-tiden så kom jag inte upp ur sängen. Mitt huvud gjorde så ont att det inte gick. Jag orkade knappt öppna mina ögon utan jag ville bara dra täcket över huvudet och ligga därunder tills huvudvärken gav med sig. Och det var nästan vad jag gjorde...!

Jag gjorde nämligen något som är extremt sällsynt för min del. Jag skickade iväg ett sms till min chef och meddelade att jag kommer in lite senare idag. Att gårdagens arbetsdag (liksom flera andra dagar de senaste veckorna och månaderna) helt enkelt blev för mycket för min kropp. Han förstod. Sen drog jag täcket över huvudet och låg och slumrade till strax innan 10. Då gick jag upp.

Huvudvärken var fortfarande kvar, men jag klarade inte riktigt av att bara ligga där i sängen. Så jag gick upp, drog på mig raggsockorna för att inte frysa om fossingarna och satte mig vid köksbordet. Och vill du veta vad jag gjorde? Jag spritsade glasyr på några pepparkakor. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag rörde ihop lite rosa kristyr och dekorerade lite pepparkakor. Helt och fullt normalt en tisdags morgon... Eller inte. Men det var rätt skönt faktiskt. Att inte behöva tänka... Bara göra... Sen gjorde jag mig klar för jobbet och var där vid 11.50 ungefär. Huvudvärken fortfarande kvar, men jag höll Mr Ipren hårt i handen så lite bättre blev det.

Jag känner inte igen mig själv i det här riktigt. Det är inte sån jag är egentligen. Jag dyker alltid upp i tid till jobbet. Sjukanmäler mig bara om jag verkligen, verkligen måste. Även om jag är dödstrött när klockan ringer så går jag upp och åker till jobbet. Men idag var jag tvungen. Jag var tvungen att ge min kropp en paus och jag var glad att jag fick pausen.

Om en stund ska jag åka hem och fixa lite hemma. Jag ska städa i ordning och göra fint inför imorgon. Då kommer mina underbara fikavänner hem till mig! Det blir inte riktigt någon fika utan lite mer åt mathållet. Och så julfika såklart! Jag älskar onsdagsfikan. De är fantastiskt fina tjejer och vänner.

Så... Ha en trevlig 14 december! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0