Julskinkan har rymt!

Den skivan med Werner och Werner fick jag en gång av tomten dagen innan julafton för en herrans massa år sen! 1988 tror jag att det var. Då var jag nästan 5 år gammal. Jag minns dagen som om den vore igår. Kvällen innan julafton knackade det på källarfönstret och där stod tomten. Jag tyckte att det var lite läskigt så mamma följde med mig upp. Alldeles rädd gick jag upp på övervåningen och hörde sen att det knackade inne på mammas och pappas altandörr. Jag vågade inte öppna så mamma fick göra det. Ute på trappen låg ett platt, fyrkantigt paket. En bit bort på gräsmattan stod tomten och vinkade. Jag plockade upp paketet och ropade: Tack tomten! Sen gick jag lite skräckslagen in igen.

På den tiden kan jag inte ha varit särskilt smart för jag hade inte en susning om vad det kunde finnas i paketet (för ärligt... Vem på den tiden fattade inte att det låg en LP-skiva i ett kvadratiskt jättetunt paket?). Jag öppnade försiktigt och såg till min stora, stora glädje att det var skivan jag hade önskat mig - Werner och Werners jul-LP med favoritlåten Julskinkan har rymt. Jag blev så glad att jag började gråta. Jag grät och sa till mamma att tomten hade gett mig skivan jag ville ha!

Mer än såhär minns jag inte från den där kvällen... Men jag antar att knappt 5 år gamla Rebecca gick in till sitt flickrum med rosa tapeter med vita moln på och lyssnade på sin favoritlåt och alla andra braiga låtar på den där LP-skivan...




Men nu var det egentligen inte det här jag skulle skriva om... Det bara blev så när jag skrev rubriken. Det jag egentligen skulle skriva var att jag just kom hem från jobbet och sitter i soffan och äter en supergod kvällsmat. Knäckemackor med julskinka och stark senap. Till det lite julmust. Det är alldeles sagolikt gott!

Min julskinka hade inte rymt. Den låg färdigskivad i charkdisken på Hemköpt. Egentligen hade jag velat göra min egna skinka.... Får väl se om jag orkar gör det längre fram eller om jag ser till att äta desto mer skinka hemma till jul. :)









Nu ska jag lyssna på Julskinkan har rymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0