Längtan efter sängen.

Jag står på jobbet. Fryser om tårna. Jag drar mig för att ta av mig min lila fleecetröja. Den är min bäste vän just nu. Jag dricker te. Massor av te. Jag hoppas på att det ska hjälpa till. Både för att värma mig och för göra mig frisk. Min kropp mår inte bra. Huvudet är på väg att explodera, varenda led i kroppen gör ont och näsan snuvar.

Jag längtar efter sängen. Jag vill krypa ner i mina mjukisbyxor, behålla min lila fleece på och sätta raggisar på fossingarna. Leta mig ner till värmen under duntäcket. Kolla på någon bra serie på datorn. Vara sjuk! Tillåta mig själv att vara lite ynklig. Äta glass till frukost och kasta snorpapper på golvet (ja, det är äckligt men om det känns bättre kan jag ha en påse vid sängkanten och slänga papprena i).

Men så blir det inte. Det blir några timmars jobb till innan jag beger mig söderut för att fixa håret. Men på nyårsafton... Då blir det lååååång sovmorgon! Jag ska göra hårinpackning, måla naglarna, göra ansiktsmask och bara ta hand om mig själv innan jag svidar om till nyårsstassen. Åh vad roligt! :)

Så... Nu tar jag en Panodil och biter ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0