Nu är det klippt...

...och jag kan än en gång konstatera att jag har världens överlägset bästa frisör! Sträck på dig älskade systeryster för du är verkligen megasuperduperduktig! Vad hade jag gjort utan dig? Förmodligen hade jag haft en rätt tråkig frisyr! En mesig och icke-vågad frisyr!

En sak är i alla fall säker... Jag hade inte sett ut så i håret som jag gör just nu. Den här gången har jag nog den överlägset coolaste frisyren jag någonsin har haft. Helblond såklart... Sen är hon klippt en frisyr à la September. Så fort jag såg henne i Så mycket bättre tänkte jag att sån frisyr vill jag ha. Dråpligt nog föreslog Amanda just den frisyren när vi pratade klippning under julhelgen.

Sagt och gjort. Rakmaskinen plockades fram och nu har jag två snaggade partier precis vid tinningarna. 9,5 mm kort för att vara exakt. Sen har jag en stor bakåtlugg som jag inte har en aning om hur jag ska få till på egen hand! Det blir till att sätta igång tidigt imorgon och leka med håret! Bäst att jag inte sminkar mig först utifall att jag måste tvätta det igen. Men jag ska fixa det (även om jag just nu överväger att sova sittandes i soffan inatt).

Hur som haver är jag supernöjd! Jag känner på mig att jag kommer att trivas jättebra i frisyren och den 12/2 åker jag och fixar samma sak igen (om jag lyckas lära mig hur jag ska få till luggen). I love it!

Tyvärr är det skitsvårt att få till en bra bild på frisyren. Det ser antingen ut som blond bakåtslick (tänk Draco Malfoy i Harry Potter) eller som att jag har värsta rockabillyluggen. Men jag har gjort mitt bästa! Och nej... Det är inte en gigantisk finne jag har i pannan... Det är ett brännmärke efter att jag använde min nya locktång på juldagen...



Originalet... Bild: google.se


















Jag tänkte försöka lära mig att göra en inbakad liten
fläta och ha håret såhär någon gång. Men det ska tydligen
vara supersvårt att göra en sån fläta på sig själv... Men
försöka går ju...
Bild: google.se



Nå... Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: mamma

snyggt, lär dej lockarna och flätan med !!

2010-12-30 @ 22:13:39
Postat av: Maria

Fiiiint! Jag vill också ha en syster som pushar mig i roliga frisyrriktningar :D Och du, inbakade flätor går fint att göra på sig själv. Det är klart svårare att göra när man har kortare hår, men med lite övning och rätt mycket grejer i håret (gärna vax) funkar även det. Själv kan jag inte fläta på andra men är en hejjare på mitt eget hår (i alla de längder ;) Lycka till!

2010-12-30 @ 22:14:32
URL: http://mariaimono.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Gryyyyymt snyggt hörru. Å sjukt lik du blev September : ) jag vill också ha en grym frisyr

2010-12-31 @ 07:46:28
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: Lindis

Sååååå cooolt, du e alltid coooooool tjejen, önskar jag hade vågat. Kanske skall testa på nåt liknande ikväll, fast jag har ju inte den bra grund som krävs. Får se vad jag kan få till. Ha en trevlig kväll snygging. Kram

2010-12-31 @ 14:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0