Stjärnorna. Faller i natten nu...

Jisses vad trött jag är! Jag sov supergott fram till 03.20 ungefär. Då vaknade jag till och kollade klockan. Underbart att få sova några timmar till! Vände på mig och slumrade till när jag hörde det... Oljudet. En man gick låååååångsamt utanför mitt sovrumsfönster. Han sjöng på en sång, men det gick inte att höra vilken. Han sjöng starkt, sluddrigt och tokfalskt! Det hela varade kanske en halvminut, men i min trötta värld kändes det som en halvtimme. Efter det var det lögn att somna om. Men någon gång efter 04.15 lyckades jag, men när klockan ringde 06.25 var det inte alls särskilt roligt!

Men nu är jag uppe! Träningskläderna är på och jag har gett mig fanken på att det ska bli en runda i gymmet! Det ska gå även utan sällskap! Men.... Jag ska erkänna att det ju självklart är väldans skönt under filten i soffan och att det inte känns det minsta lockande att gå ut i snön och kylan. Men nu beger jag mig! Off to the gym!



Uppdatering efter gymmet
Oj så skönt det var! Är riktigt slut i kroppen! Och vill du veta vad jag såg när jag körde en viss övning idag? Jag såg något på baksidan av mina armar. Mina triceps! Stort! Jag har nämligen alltid haft svårt att träna triceps. Många övningar gör så att det gör ont i mina armbågar och därför har jag aldrig gillat att träna den lilla muskeln (eller är den stor?). Men så har Madde börjat med en superbra och tung övning i sitt skivstångspass som jag kan göra utan att det gör ont (eller ja.... Det bränner rätt bra i muskeln efter 3 set) OCH hon visade mig en maskin som tränar triceps så att det riktigt bränner på baksidan av armen. Så nu när jag körde triceps och kollade mig i spegeln så såg jag en liten, liten muskel. En kontur som visar att där faktiskt gömmer sig en muskel därinne! Härligt. :)

Nu ska jag stressa lite för att hinna till jobbet. Ingen rolig dag idag och det lär inte bli det imorgon heller. Menmen. Jag biter ihop. Som vanligt.

Tjingeling!




Något mörkare nu kan jag säga....


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, visst är det kul när träningen ger resultat?!



Oerhört piggt av dig att träna på morgnarna, jag skall också försöka få till det - och ibland köra lunchpass också.

Hoppas jag får ihop det med tiden bara. :)

2010-12-03 @ 13:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0