Ute faller.... Regn?

Ja det är sant. Det smattrar mot fönstrena och ute faller det regndroppar. På gångbanan här precis utanför mitt fönster är det isbana med ett lager vatten. Tydligen ska det bli minusgrader i eftermiddag. Japp. Roligt! Kanske borde köpa mig ett par skridskor och ta mig till jobbet med hjälp av dem?

Mörkt är det också! Rena natten! Kroppen vill liksom inte riktigt vakna. Den tror att det är supertidigt fastän klockan är 08.30. Det bådar gott inför helgen för då är det sovmorgon tills jag vaknar som gäller. Det behöver jag!

Om en vecka står jag nog och bakar vörtbröd nu. Och gör julsenap. Åh vad jag längtar!

Men nu.... Dags att göra sig klar för jobbet och halka ut till bussen. Jag tror att jag ska ta med några pepparkakor idag och ha till morgonteet!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi har nog ½ m snö här ! Har skottat i dubbla pass.

2010-12-16 @ 15:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0