Älskade Fru Sommar. Älskade sol. Älskade värme.

Förlåt Fru Sommar att jag har varit så arg och irriterad över din frånvaro. Att jag för några veckor sen tänkte fly landet för en vecka bara för att du inte kom till mig. Jag tar tillbaka alla hårda ord för du har kommit med bravur! Hela dagen (och flera dagar under min semester) har du gett mig sol och värme som gjort min hud fint brunbränd. Solstrålarna har gett mig ro i själen och ny energi som jag behövde. Du har gett mig glädje och trevliga stunder. Tyvärr ser jag på väderrapporterna att du kan vara på väg bort igen... Men jag ber dig. Snälla, vackra och underbara Fru Sommar. Stanna en liten stund till! Bara en vecka eller två! Låt mig få känna värmen och solen en liten stund till. Låt min hud få ännu lite brunare färg. Ge mig mer ro och energi. Ge dig inte av än.

Älskade Fru Sommar. Älskade sol. Älskade värme... Stanna kvar en liten stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0