Hemkommen till älskade Götet

 

Vad är det för dag? I ärlighetens namn har jag ingen aning och det är ju det som är lite tjusningen med semester. Det spelar inte riktigt någon roll om det är måndag, torsdag, lördag eller söndag... Man är ändå ledig dagen därpå!

Lite drygt två veckor av min semester har gått. Hälften kvar alltså. Underbart! Men... Tiden går alldeles för snabbt! Jag ska hur som haver njuta till fullo även under de två veckorna som är kvar.

Igår kom jag tillbaka till Göteborg efter några dagar, eller 1,5 vecka, lite mer söderut. Det har varit underbara dagar med ledighet, sol, regn, fika med fina vänner, umgås med familjen, utgång med systeryster, strand, bad (japp.. Du läste rätt! Jag badade!), god mat, vin, whiskeyprovning, två ordentliga löprundor (ena var 1,2 mil!) och SEMESTER! Lovely! Precis vad min kropp och själ behöver känner jag.

De två resterande veckorna ska tillbringas här i stan. En liten avstickare till Kalmar bara. Men annars ska jag njuuuuta av Göteborg!

Men idag har jag en egendag. En dag då jag gör precis vad jag känner för. I nuläget rör det sig om myskläder på soffan. Snart blir det tvätt, uppackning, rensning av garderoben, städning, handling och matlagning. Får väl se om jag känner för att göra allt det där när det väl kommer till kritan. :)

Här kommer lite bilder från semestern so far! So long!



Lite bubbel och blandade nötter på altanen är inte fel!





En somrig sallad




Jag och systeryster. Fråga mig inte vad jag gör med min hand...





Randig sommarkjol




Smarrig hallonpannacotta blev det när jag lagade trerätters till mor och far





Whiskeyprovning. Fyran var bäst! Den i grön flaska alltså.





Räkmacka!




Den fina blommiga klänningen invigdes!





Någonstans längs motorvägen.




Tillbaka i Götet. På uteservering. I solen.





Lite delikatesser från fina Ica Focus!





Och så råkade jag köpa ännu en blommig klänning... Ooooops. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0