Klocka, klocka, klocka, klocka.

När skattepengarna kommer om några veckor (japp jag är antik och kör pappersdeklaration och får alltså inte mina pengar förrän i augusti) så tänkte jag köpa mig en klocka. Jag har en som jag trivs superbra med, men vill ha en till att byta med.

Nu har jag surfat runt lite och hittat några olika varianter, men nu kommer ju då dilemmat... Jag gillar klockorna från Triwa. Lite större klockor i färgglad plast. De här är mina favoriter...

       
Klicka på bilderna så blir de större. Bilder: www.triwa.se

Visst är de snygga?! De är inte särskilt dyra heller - 995 kr. Men det är just det faktum att de är så färgglada som får mig att tveka lite... Jag är rädd att jag ska tröttna på en aprikos eller cerise klocka samtidigt som de är sjukt snygga och kan piffa upp en hel outfit.

Jag har hittat ett märke som säljer liknande klockor till lite lägre priser. Fördelen med detta är ju att jag kan köpa en färgglad klocka och en annan lite mer diskret klocka. Då har jag kikat på dessa...

         
Klicka på bilderna så blir de större. Bilder: www.klockor.nu och www.grandsand.com

Hur ska jag göra? Vilka tycker du är snyggast? Har du sett klockorna från Grandsand på riktigt? Om ja - hurdana är dem? Jag tror att jag får fundera ett litet tag till innan jag bestämmer mig...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har en Grand Sand-klocka som är grön och tycker den är grym. Plastig visst, men det är ju lite det som är grejen. Själva uret ser däremot inte plastigt ut. Så om du vill ha en kul färgglad klocka ska du absolut satsa på en sådan för typ 300 hellre än en liknande för tusen.

2010-07-25 @ 11:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0