Sicken sömntuta. Nästan pinsamt faktiskt...

Första riktiga semesterdagen och jag har varit uppe en stund. Ingen sovmorgon här inte. :) Nej, det blev tvätt på morgonkvisten i stället. Snart hänga upp gardiner, dammsuga, moppa golvet och äta frukost.

Varför sover jag då inte ut min första semesterdag? Jadu... Man kan väl säga att jag har sovit ut. På ett sätt som nästan är pinsamt.

Igår kväll hade jag bestämt mig för att kolla på film (nej... ingen fotboll här inte) och laddade för Down with love på kanal 5 kl 21. Men så hände något!! Vid 19.30 somnade jag till på soffan och vaknade väl sisådär 25 minuter senare. Efter en mycket snabb överläggning med mig själv beslutade jag mig för att skippa filmen, ta mig blundande till sängen och krypa ner.

Jag är nämligen en sån person som inte bara kan somna 25 minuter på kvällen för att sen vara vaken i någon timme och sen somna om igen. Då måste jag vara vaken halva natten. Och för att undslippa detta tog jag min trötta kropp och knopp till sängen.

Jag somnade såklart på studs och sen vaknade jag till strax efter 05 för att sen somna om och vakna när klockan ringde vid 08. Och när klockan ringde tänkte jag: Jag vill sova meeeeeer!

Japp... Efter mer än 12 timmars sömn ville jag sova mer. Men det fick jag såklart inte och nu är jag uppe, pigg och glad! Det är varmt inne och då utgår jag från att det är varmt ute också. Bikinin och strandklänningen är på och efter lite städning, packning och tvätt ska jag slänga mig på gräset härute och soooola! Vill bli fint brun i sommar och idag börjar det uppdraget på allvar. :)

Första semesterdagen... Here I come! 

Min fina bikini som jag köpte förra året, en sval strandklänning som inhandlades på ellos.se
för 99 kr för några år sen och så min bleka hud, som inte ska vara blek länge till!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0