Snälla... Stanna tiden lite.

Idag är jag trött. Jag har massor att göra, men har än så länge bara lyckats ta mig från sängen till soffan. Regnet smattrar härligt mot fönstret och på tvn rullar det dåliga program (som i sådana här lägen är heeeelt perfekta!). Det är en såndär dag då jag allra helst hade velat ligga och kolla på tv i myskläder HELA dagen, men icke.

För idag väntar tvätt, städ, brödbak, handling av mat, handling av vin, laga mat och få gäster. De två sistnämnda ska bli trevliga, men resten hade jag mer än gärna hoppat över!

Just nu vill jag stanna tiden! Eller i alla fall sakta in den. Tre veckor av semestern har gått och jag är inte redo att börja jobba än. Visst... Jag har hela nästa vecka ledig också så jag ska verkligen inte klaga, men jag är ändå inte redo. Därför vill jag att sista veckan ska gå låååååångsaaaaamt! Bara så att jag får ladda batterierna lite extra, få lite mer gjort, tänka över saker en vända till, njuta lite mer... Jag behöver mer tid!

Nej... Nu borde jag verkligen ta tag i sakerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0