Första målet uppnått...!

11.30
Som jag har skrivit innan så har jag alltid hatat löpträning! Jag tycker att det är tråkigt, enformigt, jobbigt och rent ut sagt ett helvete. Men så bestämde jag ju mig för att jag ska köra både Midnattsloppet och Göteborgsvarvet och då har jag ju inte mycket mer att välja på än att just löpträna.

Första rundorna var rent ut sagt för jävliga! Det gjorde ont överallt, flåset kom alldeles för snabbt (trots att jag ju tränar annat regelbundet), motivationen var noll... Men någonstans vände det.

De två senaste måndagarna har jag kört 7 km på löpbandet på F&S. Det har känts bra att löpträna och jag har liksom kunnat tävla lite mot mig själv genom att höja hastigheten, pressa ner kilometertiden... Så idag, måndag och allt, så nådde jag mitt första mål! MILEN! Jag har sprungit EN MIL! Utan att stanna, med en snittid på 5:39/km och ett slutresultat på ungefär 56:30. Det måste väl ändå vara ok?

Jag har aldrig sprungit en mil innan, men nu har jag klarat det och det känns bra! Mycket bra! Men vill du veta vad som känns ännu mer bra...? Att jag nog hade klarat några kilometer till... Det är nog det som känns skönast med att klara det... Att jag liksom kände att jag har mer i kroppen (som elitidrottare så fint brukar säga ibland). Och vem vet hur långt det blir nästa gång? :)

Nu duschen, äta och sen åka till jobbet.

Förresten! F&S i Johanneberg har skaffat nya, superbra löpband! De visar allt mycket bättre än de löpband som har funnits innan (typ kilometertid i stället för bara hastigheten) OCH så har de fläkt!! Superskönt att få lite fläkt på sig när man är trött.


18.05
JÄKLA vad jag har ont i benen! Trött i låren och vid knäna. Hade varit skönt att sätta sig ner lite. Kanske i min soffa, men icke! Två timmars jobb kvar. Hur ska benen orka?





Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktig du är ! Jag hade aldrig orkat ! Kämpa på, du kommer klara dina planerade lopp galant !!

2010-06-21 @ 14:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0