Fröken Vår och Fru Sommars baksida

Solen skiner idag igen! Det är torsdag! Imorgon är det helg och då kommer min fina syster och hennes Niklas. Det ska bli supermysigt att de kommer upp och hälsar på! Ibland är 15 mil alldeles för långt... Vi ska ägna oss åt att gå på stan, grilla (hoppas på fint väder!), dricka lite vin/öl, baka glutenfria muffins och bara umgås. Härligt!

Idag upplever jag baksidan av Fröken Vår och Fru Sommar. BIG TIME! Jag pratar om allergin. Eller ja... Jag är ju enligt tester inte allergisk, men ändå reagerar jag nästintill varje år. Vissa år är värre än andra. Minns när jag nös en hel natt! Då använde jag upp 100 pappersnäsdukar och framåt småtimmarna grät jag för jag orkade inte nysa mer! Eller när jag vaknade en morgon och inte kunde öppna ögonen. Då var ögonen så svullna att min musiklärare inte kände igen mig nere på vårdcentralen. Eller när jag med rinnande, svullna ögon och nysande näsa stod i kö på Netto i Halmstad... Killen i kassan frågade om något hade hänt mig och om han kunde hjälpa mig på något sätt. Eller när jag en sommar tog allergitabletter och blev helt drogad... Minns knappt något från den kvällen, men jag vaknade i min säng morgonen efter. Nerbäddad med en fuktig handduk på pannan, en hyrfilm på bordet och nyckeln inslängd på hallmattan via brevinkastet.

Men de senaste åren har allergin hållt sig hyfsat lugn. Lite kli, lite nys och sirap i huvudet. Men de där mer extrema incidenterna har lyst med sin frånvaro. Tack och lov!

Tyvärr känner jag av allergin i år. Mer än på några år. Nyser, kliar och det känns som att jag har knäck i huvudet. Sån där seg, perfekt kokad knäck. Men jag vill inte klaga! Det finns de som har det värre! OCH... Det är ju faktiskt lite sommar idag och då är det bara att bita ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0