Modemproblem... IGEN!

Jag är en människa som har sån himla otur med allt vad tekniska prylar heter. Köper jag en ny mobil, dator, kamera osv så kan jag nästan räkna med att behöva lämna in prylen (läs: skiten) på reparation/service efter bara en månad eller två. Det senaste halvåret talar sitt tydliga språk.


* Rebecca skaffar sig ett mobilt bredband i oktober. Funkar kalasbra!

* Rebeccas dator går sönder. Ajajaj.

* En ny dator köps. Funkar inte alls som jag vill...

* Ett virusprogram installeras. Men vill inte funka.

* Bredbandet slutar att fungera ungefär samtidigt.

* Rebecca tar kontakt med telefonbolaget som tillhandahåller både virusprogram och bredband. Får reda på att båda sakerna inte är kompatibla med nya Windows 7, som jag ju såklart har på datorn!

* Rebecca kan typ inte använda datorn på en månad.

* När internet väl kommer igång och virusprogrammet funkar... Ja, då funkar det klanderfritt...

*... I tre veckor i alla fall. Sen lägger modemet av och får skickas på reparation.

* Rebecca får tillbaka sitt modem och det funkar igen! Felet? En uppdatering som inte var gjord.

* Helt plötsligt en dag när Rebecca pratar i sin mobil så märker hon hur det sprakar i högtalaren. Japp... In på reparation.

* Rebecca får tillbaka mobilen och högtalaren är utbytt...

* Efter några veckor märken hon att det fortfarande sprakar lite. Men nu orkar hon inte lämna in skiten mer. Hon kör med handsfree i stället.

* En kamera köps och *pepparpeppar*... DEN FUNKAR!

* En regnig måndag i juni... Modemet funkar inte...

 

Ja, du kanske förstår? Egentligen borde jag bojkotta alla tekniska apparater och i stället köra telefon kopplad till ett jack. Köra den gamla traditionella metoden när jag ska hälsa på folk... Gå hem till dem och plinga på dörren. Alltså komma oanmäld... Eller så får jag helt enkelt acceptera att jag och tekniska prylar inte är en matematik som går ihop!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0