Tretton arbetsdagar?! Vart tar tiden vägen?

Nu på morgonkvisten insåg jag en sak. Om bara tretton arbetsdagar så har jag semester! Semester!? Men vad hände med hösten, vintern och våren? Nej, jag låg inte i ide när supervintern var här på besök. Men på något sätt har tiden gått så snabbt att jag inte riktigt har hunnit registrera alla dagarna.

Så när jag kom på att jag snart har semester... Ja, då blev det lite knep i hjärnan. För jag är inte förberedd för semester. Jag är inte riktigt där än. I sinnet känns det som att det är ett par månader kvar till semestern. Förmodligen är det för att våren och sommaren inte har kommit igång än. För ute är det ju lite som i... Jamen slutet av april, början av juni. Men icke...

Om tretton arbetsdagar är det semester och visst längtar jag! Hela min kropp och själ längtar efter att få vara ledig! Jag vill sova tills jag vaknar, dra upp persiennen och känna efter vad jag vill göra just den dagen. Jag vill sitta ute och njuta av (förhoppningsvis) ljumma sommarkvällar och nätter. Sitta på en uteservering med ett glas rosé. Placera mig på en filt i solen på innergården, en klippa eller i Slottis. Ligga inne och kolla på film en hel dag och samtidigt lyssna på regnet utanför (nu hoppas jag på fyra veckor sol, men hallå! Jag bor faktiskt i Sverige...). Kanske ta en båt ut till en ö och promenera, bada och ha det skönt. Eller ha picnic och/eller grillkvällar. Bara vara liksom! Oj, vad jag längtar!

Så... Vad ska du göra i sommar? Har du några speciella semesterplaner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0