A trip down the hair cut memory lane

Jag har haft otroligt många olika frisyrer i mina dagar. Allt från pojkkort snagg till långt svall (vet i och för sig inte om det kan kallas som svall, men det låter finare så), spretiga kreationer, asymmetriska längder eller plattare varianter. Även hårfärgen har ändrats titt som tätt - ljusa slingor, ljusbrunt med guldiga slingor, mörkbrunt med lila effekter, ljusfärgning med en svag ton av rosa och de två mest extrema förändringarna i form av svart hår med effekter i orange (jag var hårmodell för Paul Mitchell. Jag kom dit med blonda slingor och lämnade med svart hår) och det jag har nu som är helblont (det krävdes rätt mycket övetalning...).

Det här med att byta frisyr gillar jag. En snygg frisyr betyder så himla mycket i mina ögon och det kan både hjälpa till att plocka någons personlighet och utseende lika enkelt som det kan stjälpa desamma. I och med att jag har kort hårt är detta ännu viktigare! Jag är inte en person som hade trivts i en livlös frisyr utan det där lilla extra. Sicken tur att jag då har en syster som är världens allra bästaste frisör!

Under en liten tråktimme idag började jag kika i mina mappar med foton och oj så roligt det var! En riktig trip down the hair cut memory lane skulle man kunna säga. Jisses sicka olika frisyrer jag har haft! Och det bara under de åren som digitalkameran har existerat i min och mina vänners värld. Då är det ändå sisådär 20 år som inte är inkluderade!

 

Jag tänkte bjuda på ett litet smakprov! :) Och min fråga till dig är... Vilken frisyr är din favorit och vilken är big no no!?



  
1. Sommaren 2005. En något utväxt guldblond frisyr. 





2. Hösten/vintern 2006 .Jag har varit hårmodell för
Paul Mitchell och har en asymmetrisk, kort frisyr i svart
och orange.




   
3. Februari 2006. En brun, kort lite spretig frisyr.




4. April 2006. Lite blondare, mer spret och likblek!




   
5. September 2006. Megaspret och oj så modernt!





6. Juni 2007. Mitt värsta hårminne. En frisör som 
fortsatte att klippa trots att jag sa STOPP! Jag har 
fått grava men av detta! Jag kallar den - Blond 
vattenpassfrisyr!




   
7. September 2007. Tillbaka till ljusbrunt spret.





8. Maj 2008. Väldigt asymmetrisk frisyr i blont och 
brunt. Bortse från mackan!




  
9. April 2009. Kortkort! Och då var ändå detta lite       
utväxt. Det skulle vara kortare!                                 



  
10. Juli 2009. Blont, relativt kort och mot en mindre
spretig frisyr. På bilden tyckte jag att det var LÅNGT!





                 

13. Hösten 2010. En helblond pageliknande
frisyr som är lite plattare och med lång lugg




 
14. Hösten 2010. Helblond pageliknande frisyr som
på bilden är lockad på ena sidan.

     

SÅ... Där var några av mina frisyrer de senaste åren. Vad tycker du? Vilken skulle jag kunna skaffa igen? Vilken bör aldrig någonsin klippas igen? Ska jag ha mörkt eller ljust?


Kommentarer
Postat av: mamma

Nu i efterhand. Din examensfrisyr va taktiskt snygg !!

2010-11-08 @ 06:36:54
Postat av: Johanna Persson

Du passar ju solklart bäst i det du har nu, sååå snyggt : ) sen tyckte jag du va grym i det svarta håret oxå : ) tycker inte ska ha sådär superkort igen. Där var min åsikt ; )

2010-11-08 @ 07:23:17
Postat av: Emelie

Nu ska jag säga vad jag tycker :-)Jag tycker du passar absolut bäst i ljust hår.

Den frisyr som jag tycker är i följande ordning.

10

14

13

9 ( fast ljust hår)

2010-11-08 @ 07:57:06
Postat av: Maria

Åh vad roligt! Jag tycker du är fin i helljusthår (som du har nu), men jag hade glömt hur jättefin du var i riktigt kort hår! Visst, det var kanske inte något geni kom klippt dig på examensbilden, men på bild 9 - från 2009 - är det kanon :)

2010-11-09 @ 14:31:22
URL: http://mariaimono.blogspot.com
Postat av: Maria

Men vad gillar du själv bäst??

2010-11-10 @ 17:20:15
URL: http://mariaimono.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0