När första ljuset brinner....

...står julens dörr på glänt.

Så var första ljuset tänt. Första advent. Julen närmar sig med stora steg via andra advent, julbord, julstök, tredje advent, Lucia, besök på jul på Liseberg, fjärde advent och slutligen hemgång för julmys med familjen. Lovely! Några julklappar kvar att inhandla och sen är jag redo.

Min första advent var en rätt lugn första advent. Jag sov länge, röjde i ordning lägenheten efter lördagens julstök, tvättade, körde 90 minuter skivspin (med mat- och sockerkoma...) och sen parkerade jag mig på soffan och kollade på TV och drack julmust. Vad gjorde du på första advent?

Men nu är det dags att ta sig till jobbet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0