Nu har jag jul här i mitt hus...

Eller ja... I min lägenhet i alla fall. Första advent är imorgon så nu är julen framplockad hos mig. För första gången i min egna lägenhet! Första första advent. Lite annorlunda mot för ett år sen då jag sov på luftmadrass i en tom lägenhet och klev upp i ottan för att flyttstäda. Året har rusat iväg! Och nu är det advent igen och min lägenhet är pyntad! Adventsstjärna, adventsljusstake, tomtar, kulor och hela fadderullan. Ja, det kanske är liiiite tidigt att ställa fram tomtarna nu, men det struntar jag i! Om en stund vankas det julbak och då vill jag har julfint. Underbart!

Så nu är det bara att njuta av veckorna fram till jul och sen ser jag fram emot några dagars ledighet. Då ska jag bara ladda batterierna, koppla bort jobbet, stressa ner och försöka hitta tillbaka till mig själv. Det har varit för mycket. Jag känner det inombords och jag behöver samla ny energi. Ny glädje.

Men nu.... Dags att fixa sig fin inför kvällens julbak innan gästerna kommer!





På ett fat i mitt sovrum där jag i vanliga fall har spanska stenar och ett vitt blockljus har jag nu blandade nötter och ett rött blockljus.






På fönsterbrädan i sovrummet står den handmålade tomten jag fick av min farmor 1997 (det står på den...).





I köket har jag piffat till bordet med en julstjärna.






I fönstret står tomteparet...






...liksom en liten kruka/vas med nötter och ett ljus.







På ett fat i vardagsrummet har jag lagt några apelsiner som jag har stuckit ner kryddnejlikor i. Underbar doft!






I fönstret står min höga fina tomteflicka....





....två julstjärnor....






....och en adventsstjärna.






Mitt ris är dekorerat med julkulor.






Julfint fönster!

Kommentarer
Postat av: Rikard!

Ser fantastic ut!



Synd att jag ej kunde hänga på

2010-11-27 @ 16:54:41
Postat av: Johanna

Så fint du har fått det : )

2010-11-27 @ 17:15:58
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: mamma

Vad juligt och fint !

2010-11-28 @ 16:55:43
Postat av: Anonym

Gud så mysigt, ja vill också pynta =/

2010-11-30 @ 08:23:41
URL: http://h4nna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh så julmysigt du har det! Super fint :)

2010-12-04 @ 22:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0