Snart är det dags att ta tag i det!

Igår kväll satt jag och letade på nätet efter träningsprogram för att springa ett halvmaraton. För den 21 maj är det ju dags för mig att anta utmaningen och springa Göteborgsvarvet. En utmaning som vissa dagar känns helt omöjlig och andra dagar som en självklarhet.

Jag har bestämt mig för att inte göra loppet halvdant. Ska jag springa så ska jag satsa. Då ska jag träna och förbereda mig så att jag gör ett bra lopp! Visst... Det kan hända saker under vägen som gör saker och ting annorlunda, men målet är att göra ett bra lopp. En bra tid.

Just därför letade jag efter träningsprogram. Jag hittade ett tolv- och ett tjugoveckorsprogram. Frågan är vilket jag ska gå efter? Jag har inte tänkt följa programmet slaviskt, men ha det som inspiration. Det kommer jag att behöva!

Så... Tjugo veckor... Om jag nappar på det programmet så betyder det att jag måste börja på direkt efter årsskiftet. Då ska jag dra igång för då är det tjugo veckor kvar till loppet. Tjugo veckor. Det känns inte så långt. Jisses... Hur ska detta gå?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0