Snart jul. Första klappen ordnad!

Så var det återigen dags att börja tänka på julklappar! Vad ska jag köpa till min familj? Svårt! De har ju typ allt de behöver så vad köper man då? *hmmmmm*

Förra året körde vi paketspelet på julafton. Vi köpte tre julklappar var som fick kosta max 150 kr tillsammans. Jag köpte två ljusstakar, en italiensk receptbok och te och en mörk choklad till det. Det var mina tre klappar. De andra hade också köpt bra grejer! Mamma hade ju då köpt två julklappar sen räckte inte pengarna längre så då slog hon in något konstigt spel hon fått från jobbet. Min syster blev sådär glad kan jag säga...

När ni spelar paketspelet så lägger ni alla paket i en stor hög. Hur många paket och hur mycket de får kosta bestämmer ni själva! Sen tar ni en tärning och kör igång. Den som slår en etta eller sexa på tärningen får ta en paket ur högen. Detta håller man på med tills alla paketen är slut på bordet. Efter det så ska ni spela om varandras paket. Det funkar på ungefär samma sätt som innan, men här använder ni en äggklocka. Sätt den på till exempel 20 minuter. Under den här tiden ska ni sno varandras paket. Slår någon en etta eller sexa så får man ta paket av varandra tills klockan ringer......! Sen är det dags att öppna alla paket man lyckats få!

Själv fick jag jättebra saker! En fredagsmysskål (pappas köp), ett set med tapasskålar från Sagaform (också pappa) och en stavmixer (mammas köp. Det lustiga var att jag hade önskat mig en stavmixer i julklapp, men inte fått någon... Och så lyckas jag få den i paketspelet).

Vi ska köra paketspelet i år också så jag måste hitta tre grejer som ska få vara med i spelet... Svårt! Förutom det måste jag komma på vad jag ska ge familjen... Alltid lika svårt!

MEN! Idag har jag fått köpt den första klappen! Jag tänker inte säga vem den är till eller vad det är, men jag tror och hoppas att personen i fråga kommer att bli glad! Jag hade blivit JÄTTEGLAD om jag hade fått det här! *haha* Nu har jag nog gjort några personer därute nyfikna!

Vad ska du köpa i julklapp i år? Köper du mycket julklappar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0