Vilket hår tycker jag då bäst om?

Det är en svår fråga det där... Maria frågade och jag ska försöka svara...

När jag har haft alla de där frisyrerna så har jag varit otroligt nöjd med dem just då (med undantag från den misslyckade vattenpassfrillan som gjorde så att jag satt gråtandes i ett provrum på HM i Kalmar och vägrade åka hem. Jag ville inte visa mig bland folk. När jag kom hem grät jag ännu mer för det fanns inget hår att styla och platta. Jag övervägde då seriöst att låna en rakmaskin av en kille i klassen och snagga av mig allt! Totalrakad alltså, men jag tog mitt förnuft till fånga. Min syster vägrade röra mitt hår på flera månader och jag skämdes och vantrivdes med mig själv så enormt mycket!)! Jag har trivts bra i de allihop. Annars hade jag förmodligen inte klippt mig så!

Därför är det svårt för mig att hitta en favorit. För jag gillar de allihop på olika vis.

Det riktigt korta gillade jag för att det var lättskött och lite annorlunda. Visst... Det var kanske lite väl kort nu när jag tänker efter, men jag trivdes i det!




Det asymmetriska blonda med lite mörkbruna detaljer ligger mig också varmt om hjärtat. Det var en cool frisyr som definitivt stack ut från mängden. Men den största anledningen till att jag gillar den lite extra var för att det var den frisyren som min älskade och helt fantastiska syster klippte på mig när hon gjorde sitt gesällbrev! Att hon kämpade så under alla de där timmarna den där söndagen och klarade ALLA uppgifter med galanta betyg... Ja, det gör hennes syster så sjuuuukt stolt!






Men om jag då ska komma till mina favoriter så har jag två... Eller ja... Egentligen tre för två av dem är samma frisyr men olika styling. Den första är den asymmetriska frisyren i svart och orange. Det är nog helt klart den allra största och mest vågade förändringen jag någonsin har gjort! Jag gick från lite halvt utväxt frisyr med blonda slingor till en kort och ojämn klippning i svart och galen orange. Det var vågat, fräckt och jag trivdes sjuuukt bra i det! Tack de duktiga frisörerna på Paul Mitchell!






Den andra favoriten (eller favoriterna) är den frisyren jag har idag! Jag trivs så otroligt bra i det helblonda håret och jag ställer mig ibland frågan varför jag inte lyssnade på min syster mycket tidigare och satsade på helblont. Det är min färg! Jag ställde mig också ytterst tveksam till den långa luggen och de längre längderna, men även där måste jag ge med mig och säga att det var ett superbra val! Min lillasyster har rätt! Hon är bäst på hår och jag får väl helt enkelt bara inse att hon vet bäst. Sen att jag kan störa ihjäl mig på luggen ibland, men vad tusan! Det finns hårspännen. :) Jag gillar både den raka och den lockiga varianten av frisyren. På önskelistan inför julen står en locktång. En sån som min syster har och om tomten kommer med en sån ska jag ha lockigt hår oftare! För jag gillar det. :)







Till helgen är det dags igen... Håret ska kapas och utväxten fixas. Frågan är vad det blir den här gången? Bara min syster vet... Härom natten drömde jag att hon gjorde det svart. Så vi får se hur jag ser ut på lördag eftermiddag! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Gillar det orange / mörkbruna, men framför allt det du har i dag. Du är blond och skall vara blond !

2010-11-11 @ 08:57:05
Postat av: Carina

Håller med mamma din, det blonda du har idag!!

2010-11-11 @ 10:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0