Det börjar bli kyligt nu...

Hösten är här! Både på gott och ont om du frågar mig. Jag älskar höstdagar då himlen är blå och solen skiner. Då kylan är sådär krispig och härlig att andas in. Sådana dagar vill jag bara knyta på mig joggingskorna och ta en låååååång promenad i solen!

Tyvärr har den andra hösten nu kommit till Göteborg. Den råa, fuktiga, gråa, blåsiga och regniga typen av höst som jag fullkomligt avskyr! Visst... Låt mig sitta inne under en filt med en kopp te och en bra bok så säger jag inget. Men som igår kväll... Jag skulle ta mig till en kompis för lite middag och film och det spöregnade. SPÖREGNADE! Det var kallt och allt jag ville var att krypa ner i sängen. Men icke... Det var bara att ta ett paraflax och bege sig ut i skiten. :(

Jag har sakta men säkert börjat plocka fram lite varmare kläder. Trenchcoat, handskar, koftor. Igår tog jag även fram förra årets favorit. Löspolon, halsduken utan ändar... Kalla det vad du vill! Det var min vän Sofie som introducerade mig för denna smarta halsduk förra året och den är så bra! Det finns inga glipor där kall luft kan ta sig in, den hänger inte i vägen och är väldigt skön att ha på sig. Nackdelen? Ja, nu låter jag superytlig men det bjuder jag på. Nackdelen med den är att jag måste dra den över huvudet, vilket kan leda till en något förstörd frisyr. Men jag är inte den och är den! Jag struntar i det och rufsar till kalufsen lite och sen är det bra. :)

Så... Den här lilla underbara halsduken får följa med till Stockholm för jag har hört att de har snö där! Illa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0