Under min långa lugg

Förra sommaren tyckte min syster att jag skulle spara ut min lugg. Jag har i väldigt, väldigt många år haft kort lugg. Frisyren i övrigt har varierat som bara den, men luggen har alltid varit kort. Så det tog emot. Det tog emot att spara ut den eftersom jag inte gillar att spara ut hår. Jag gillar mitt hår kort!

Dessvärre körde min syster med följande replik (för övrigt samma replik som hon ALLTID kör om hon vill att mitt hår ska vara på ett visst sätt): Om inte det duger får du gå till någon annan och klippa dig!

Min älskade syster vet att jag inte vill gå till någon annan och därför lyder jag snällt. Visst... Jag har försökt vid något tillfälle att gå till en frisör här uppe i Göteborg för att fixa till håret när det har blivit lite långt mellan systerbesöken, men alla jag har testat har sagt samma sak... Jag tycker att vi sparar luggen för du är fin i lång lugg. Hallå! Har min syster ringt eller? :)

Nu lite drygt 1,5 år senare så älskar jag min lugg. Nästan alltid i alla fall... Ibland är den bara i vägen. Hänger i ögonen, blåser fram så att jag inte ser eller kliar mig på näsan. För ja... Den når så långt nu. Den når faktiskt ända ner till hakan. Jag har aldrig någonsin haft såhär lång lugg.

Jag har insett efter några hårduster med min syster (väldigt vänliga sådana) att hon har rätt. Hon är ett proffs och hon är jäkligt duktig på sin sak. För visst har det aldrig blivit fel? När hon klippte mig kortkort var jag superosäker, men oj så snyggt det var! Jag tvekade med luggen - det blev bra. Hon tjatade i över ett år på att göra mig helblond och se så bra det blev!

Nu är jag i valet och kvalet. Ska luggen vara kvar eller ska de ryka? Min syster har skickat en bild på en frisyr hon vill testa på mig. Frågan är om jag är redo att göra mig av med min lugg? För hur mycket jag än kan tycka illa om den när den är i vägen, kittlar mig på nästippen eller blåser framför ögonen så att jag inte ser så är den jäkligt fin!

Så... Därför frågar jag dig som läser... Vad tycker du? Ska jag behålla min långa lugg och lite pageliknande frisyr ett tag till eller ska jag förnya mig?



Jag och min långa lugg, som nu är ännu längre än på bilden.



Min nya frisyr?
Bild lånad från: amandalinne.blogg.se


Snälla skriv en kommentar om vad DU tycker!

Kommentarer
Postat av: Maria

Personligen så har jag väldigt svårt för en sådan kortkort raklugg men det är ju bara min åsikt.

Tycker din nuvarande frisyr är snygg. Tycker det blir väldigt fint när du lockar håret :)

2010-10-14 @ 22:49:44
Postat av: Anonym

2010-10-15 @ 00:28:23
Postat av: mamma

Behåll det du har ! Snyggt. Kram

2010-10-15 @ 06:29:25
Postat av: Emelie B

Jag tycker att du ska behålla den.

Som du säger så är hår under utväxt det tråkigaste som finns. Skulle du nu klippa av det och sen vill du ha den långa luggen igen så sitter du med tråkigt frisyr ;-) Nej, jag röstar för att spara!

2010-10-15 @ 07:04:58
Postat av: Johanna

Jag gillar det du har nu, jättesnyggt :)

2010-10-15 @ 08:05:07
Postat av: Anonym

Hej gumsan!



Jag tycker att du passar jätte fint i din långa fina lugg, och tycker att du ska behålla den frizzen;)



Kram Frida

2010-10-15 @ 08:20:59
Postat av: Nettan!!

Jag tycker du ska följa din systers råd, du e superfin i vilken frisyr som helst Becca! En riktig skönhet!! Kram

2010-10-15 @ 10:20:17
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska följa din systers råd, du e superfin i vilken frisyr som helst Becca! En riktig skönhet!! Kram

2010-10-15 @ 10:20:40
Postat av: Anonym

Grymt snygg i lugg! :)

2010-10-17 @ 15:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0