Återhämtning på soffan med kvällsfika!

Jisses! Skivspin är underbart för kroppen. Först tortera musklerna ordentligt med vikter på skivstången. Ja, ibland känns det nästan som att jag torterar kroppen, men på ett bra sätt såklart. :) En axelövning där på mitten är så otroligt jobbig så det är inte riktigt klokt. Ändå står jag där och pressar mig själv med 2,5orna tills det sprutar rök ur öronen. Ja, så känns det i alla fall. Efter det så är det marsch in i spinningsalen för 40 minuter spinning. Tuff sådan! Ett låååångt block och där sitter jag med skakande armar och ben som redan innan jag börjar trampa är trötta och tunga. Men det är bara att bita ihop och cykla som en tok! Och sååååå nöjd jag är när sista sekunderna av sista låten spelas! 90 minuter hård träning avklarad och det känns bra i heeeela kroppen!

Nu sitter jag och pustar ut på soffan. Jag känner mig trött i kropp och knopp och det blir till att somna tidigt ikväll. Inte bara för att jag är trött utan för att klockan ringer 05.45 imorgon bitti. Ok... 05.50 kanske det får bli. :) För 06.15 blir det en promenix med Madde ner till Friskis för att köra hennes spinningpass. Ja, jag är nog allt lite galen... :)

Som belöning för all träning den här veckan sitter jag just nu med en stoooor kopp te och en sagolikt god hembakad kaka (receptet på den finns på min andra blogg imorgon). Det är min kvällsfika ikväll och jag njuuuter!



Långpannekaka med vinbärsmaräng. Helt sagolikt gott kan jag meddela! Till det en
kopp fläder-/jordgubbste med honung i. Välförtjänt efter dagens pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0