Du ditt hemska, svarta gift!

Jag är en zombie! En zombie med en hjärna som går på högvarv. Det här kommer att bli en lååååång med en trött fröken. Varför? Jo, för att jag kom på den briljanta idén att dricka kaffe igår kväll. Och nu snackar vi inte svagt kaffe med massa, massa mjölk i. Nej, på något sätt lurades (ja, jag ser det så för jag bad om kaffe med mjölk!) jag i en espresso med en mjölkskvätt så liten att jag knappt såg den. Supergott (min första espresso någonsin för i vanliga fall kör jag varianten med mycket mjölk!), men inte helt rätt tillfälle.

Den lilla koppen starkt kaffe gjorde det omöjligt att sova igår. Sista gången jag kollade på klockan var hon 02.00. När jag vaknade var klockan 05.05. Då med en kropp som skrek efter sömn, men med en hjärna på högvarv. Ja, alltså... Det var egentligen inga tankar i huvudet utan bara hjärnaktivitet! Störande sådan. 

Vid 07 gav jag upp. Insåg liksom att det är lönlöst att försöka somna om. Detta efter att ha försökt räkna får, räkna baklänges från 100, tänkt att jag ligger på en solig och varm strand med vit, mjuk sand mellan tårna... Jag har testa ligga på mage, rygg och båda sidorna. Jag har testat med täcke och utan täcke. Jag gjorde till och med ett försök att somna på soffan. Lönlöst.

Nu ligger jag här med datorn på magen och är trött! Huvudet gör ont och jag önskar att det vore kväll igen. Men icke. Om en liten stund måste jag kliva upp, göra mig i ordning och gå till jobbet. Hur ska det gå?

Så... Med dig som läsare som vittne lovar jag nu. På heder och samvete att jag aldrig någonsin, under några omständigheter ska dricka det hemska, svarta giftet på kvällen! Från och med nu blir det bara te för min del!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hörde på radio att "effekten" av att man blir pigg av kaffe kommer 6h efter man druckit kaffet..

En liten förklaring till det som hänt :-(

2010-09-15 @ 14:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0