Ge dig själv en huvudmassage

Bland det bästa jag vet är att gå till frisören och få sitt hår tvättat. Ja, om frisören är en rackare på att tvätta håret och ge massage vill säga. Det är så avslappnande och jag kan riktigt känna hur alla spänningar i huvudet släppet. Åh! Det är det bästa som finns (hinthint systeryster...)!

Men nu kan jag ju inte gå till frisören och få mitt hår tvättat var och varannan dag. Det blir väl snarare varannan månad. Däremellan kan mitt huvud sakna massage...

Så kom jag på.... Jag har ju en pryl som inhandlades för nästan exakt tre år sen i den underbart mysiga, franska staden Avignon. Jag var där på semester med dåvarande pojkvännen och ett gäng kompisar. Vi har hyrt ett stoooort hus med utsikt över Rhonedalen och där var vi i en vecka och drack underbara viner (några fick följa med hem och de bor nu i mammas och pappas nyinköpta vinkyl), åt lika underbar mat, besökte vingårdar, solade, badade och åkte på utflykt. En solig dag var vi i Avignon och där sprang vi på en huvudmassagepryl som vi såklart inhandlade. Nu bor denna smarta sak hos mig. Tydligen för det visste jag själv inte om... Hittade den i en låda i mitt dressingroom.

Du har säkert sett en sån. Ett trähandtag där det liksom sticker ner några metallpinnar. Genom att trycka dessa mot huvudet så får du en huvudmassage light. Inte riktigt lika skönt som hos frisören, men ikväll räcker det gott!

Nu ska jag steka kesoplättar och kolla på Halv åtta hos mig! Ett av mina favvoprogram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0