Paketbesvikelse där allt skickas åter

I fredags fick jag ett sms om att mitt paket från H&M hade kommit till mitt paketombud. Oj så glad jag blev för i påsen skulle jag hitta en mörkgrön klänning och ett par grå jeanstights. Den gröna klänningen skulle jag ha på mig på en middag i nästa vecka och tightsen tänkte jag inviga imorgon på jobbet.

Jag har inte köpt byxor på H&M på väldigt länge, men jag vet sen tidigare att jag brukar ha medium. För säkerhets skull tog jag fram måttbandet och mätte fram vilken storlek som skulle passa. Mycket riktigt så skulle jag ha medium. Utan tvekan. Small skulle vara sisådär 4 cm för litet runt rumpan. Därför fick det bli en medium.

På vägen hem från bussen tog jag svängen om paketombudet och hämtade upp mitt paket. Jag provade klänningen först och blev väldigt besviken. Mycket ljusare än jag hade tänkt mig och inte alls lika fin som jag hade trott. Den får åka tillbaka. Sen blev det till att prova tightsen och jisses... Jag hade kunnat ha small - MINST! Jag drunkade i dem jag hade beställt och såg ut att väga sisådär 5-10 kg mer än vad jag gör i verkligheten. Så mycket för den måttabellen!

Så jag är mycket besviken på mitt paket. Jag får gräva fram en klänning ur garderoben till middagen och ta någon gammal favorit till imorgon. Inte alls vad jag hade tänkt mig. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0