Soffparkering.

Morgonens sovmorgon var helt underbar! Jag sov till 09.30 och det var verkligen behövligt efter det som var. Det tog massa kraft och energi. Ja, nästan all min kraft och energi som jag hade byggt upp under semestern (*haha* Jag följde absolut inte råden i GP http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.697924-sa-klarar-du-forsta-arbetsdagen). Jag menar... Om man nästan somnar på pendeltågsstationen eller gåendes genom Allum så är det illa... Men nu är den veckan över och lagd till arkivet. Hur många timmar jag jobbade under de sju dagarna vågar jag inte ens räkna på. Och ja... Jag vet att det finns massa folk därute som säkert har det så mycket värre och har jobbat betydligt mycket mer och er skänker jag en tanke till... Men för mig är fritiden otroligt viktig och veckan som var så var fritiden helt oexisterande. Inte bra.

Det tråkiga i kråksången var att jag hade min syster och Linda på besök. Vi hade massa planerat. Massa vi skulle göra. Gå på stan, Liseberg, laga god mat, utgång... Men det kommer väl fler gånger hoppas jag och då ska jag inte jobba!

Jag är så glad att jag lyckades få ledigt idag! Det gör att den här veckan blir rätt skön... Ledig idag, ledig imorgon och då ska jag till Laholm och fixa håret, onsdag jobba, torsdag och fredag konferens och i helgen barndop. Lovely! Jag ska njuta av min kortvecka och försöka bygga upp lite energi i mitt reservlager som numera är tomt.

Nej! Slut på klagovisan (ibland måste man faktiskt få klaga!). Nu är det också slut på soffparkeringen. Dags att rycka upp sig och göra sig startklar för dagen. Idag väntar en runda på stan och ikväll ska jag vara barnvakt åt världens sötaste lilla Louva så att hennes föräldrar ska få lite egentid för att fira födelsedag. Ska bli trevligt att hänga lite med den lilla tjejen. :)

Ha en underbar måndag (fick kolla i kalendern för att veta vilken dag det var...)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0