Det gick inte. Kroppen fick bestämma.

Det blev ingen träning. Huvudet gjorde för ont och kroppen orkade helt enkelt inte. Det är ganska ovanligt när det kommer till mig. Träning är något jag älskar och det får mig att må mycket, mycket bättre. Men just nu finns inte orken. Energin och lusten har satts på paus. Alltså lyssnar jag på kroppen.

I stället har jag faktiskt suttit på soffan och bara tagit det lugnt. Det behövdes.

Så den här veckan väljer jag bort träning till förmån för kroppens välbefinnande. Jag måste lyssna på kroppen som säger nej. Det är viktigt.

Men nästa vecka... Ja då är det på't igen! Då är förhoppningsvis kroppen och hjärnan i harmoni med varandra igen och tankarna i styr igen.

Nu ska jag kolla färdigt på Halv åtta hos mig (på datorn såklart) och sen ska jag krypa till kojs och läsa Harry Potter.

So long!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det gör du rätt i, lyssna på din kropp. Själv så har jag kört 4 dagar i rad nu och det känns, så nu blir det vila. Hinner inte träna mer denna veckan för jag ska bort i jobb 2 dagar å sen kommer mamma i helgen. Så nu får kroppen vila resten av vecken.



Kram på dig

2011-02-09 @ 07:21:21
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0