En liten flickas kändisspotting.

I helgen märkte jag hur folk på stan tittade på mig. En del vände sig om för att titta en gång till. Andra småsneglade litegranna över axeln. Jag kände det tydligt. Folk tittade. Jag är inte van vid det här och i stället för att känna mig smickrad över det så känner jag mig obekväm. Jag vill genast kolla om jag har smink utsmetat i ansiktet, en fläck på kläderna eller om jag har mat mellan tänderna. Varför skulle de annars kolla? Jag som bara är en i mängden?

En av tittarna var en liten tjej som gick med sin mamma på stan. Jag såg och hörde henne inte själv, men min mamma rapporterade lite skrattandes vad hon hade sagt... När de passerade mig sa flickan glatt: Mamma! Där gick September!

Det ligger alltså i håret. Frisyren får folk att titta till. Kul! Ovant. Lite obekvämt.

Men... Om jag kunde göra den lilla flickan glad genom att hon trodde att hon såg en kändis... Ja, då står jag gärna till tjänst. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0