Jag är fortfarande här!

Även om jag har varit lite frånvarande den senaste veckan. Det har varit mycket. Mycket av allt. Därför var det skönt att få komma till mamma och pappa i Ulricehamn och bara vara! Jag blev upphämtad efter jobbet i fredags och så åkte vi till husvagnen där vi åt pizza/kebabrulle (jag åt det senaste) och kollade på Let's Dance. Underbart!

På lördagen åkte jag och mamma till Gällstad. Pappa stannade hemma eftersom han har gjort illa sig i knät och hoppar på kryckor. Jag köpte fyra helt bedårande muggar med tillhörande assietter på Hemma hos Haglunds och jag ska lägga upp bild nästa vecka. Sedan gick vi i ett blåsigt Ulricehamn och inhandlade kvällens middag. Jag och pappa lagade sedan till maten och det blev helt sagolikt gott! Vi lagade lammrostbiff som vi marinerade i olivolja, citronsaft, citronskal, vitlök och massa färsk timjan. Till det hade vi ugnsrostade grönsaker (paprika, zucchini, rödlök, palsternacka, potatis, krossad vitlök och färsk timjan. Lite olivolja och smör på det) och en dressing med olivolja, citronsaft, vitlök, färsk timjan, honung och parmesan. Det blev så gott! Efter det en smarrig ostbricka och melodifestivalen (som för övrigt fick mig att bli supersugen på att färga håret rött. Urläckert! Men... Ska jag våga eller inte?!). Behöver jag säga att det var en härlig lördag?

Idag har vi bara tagit det lugnt. Spelat lite yatzy, kollat på skidor, ätit gulashsoppa och sen blev det en tur till Iittala outlet innan jag tog bussen hem. Precis en sån helg som jag behövde!

Nu stundar en kortvecka med massa jobb. Jag ser fram emot långhelgen då jag ska få träffa underbara vänner som jag inte har träffat på väldigt, väldigt länge! Människor som jag saknar och längtar efter och som det ska bli underbart att få träffa!

Men... Än är det söndag och jag sitter i morgonrock i soffan under en filt med håret fullt av inpackning (duktig jag är va kära syster?). Än är det inte måndag och därför tänker jag njuta lite till. Först blir det Solsidan och sen Grey's Anatomy. Allt för att lägga tankarna på annat.

Ha nu en fin söndagkväll! Och glöm inte ge din åsikt... Ska jag våga mig på rött hår? :)

Kommentarer
Postat av: Antonelle

Hi, very nice site! Good luck!

2011-10-19 @ 14:44:45
URL: http://antonelle.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0