Morgonspinning och currygryta.

Underbart! I morse masade jag mig upp kl 05.50 och jisses vad jobbigt det var! Men det var bara att kliva upp, på med träningskläderna, koka lite mannagrynsgröt och så promenixa ner till F&S på Västra Hamngatan och köra spinning. Jag var lite orolig för att det skulle bli sådär äckligt jobbigt som det blir när man inte har spinnat på typ 4 veckor och sedan dess legat sjuk i en vecka utan att äta särskilt mycket. Då kan det bli jobbigt så att det liksom gör ont i hela kroppen och man liksom bara vill springa ut ur salen. Men! Idag hade jag sån enorm energi! Jag cyklade och cyklade och cyklade! Snabbt, tungt och allt däremellan. Jag kände sån glädje i kroppen när lårmusklerna sved i ena backlåten eller när pulsen var hög och hjärtat slog som tusan! Underbart! Jag ville bara fortsätta. Nej, jag är inte galen. Så nu är jag uppbokad på spinning på torsdag kväll. Då ska det cyklas!

Idag tar jag ännu ett steg närmre det som komma skall! Om två veckor gör jag min sista dag på jobbet. Overkligt!

Jag fick väldigt mycket inspiration på matmässan igår. Den där currygrytan med frukter och kyckling har fastnat lite på hjärnan så ikväll ska jag försöka improvisera ihop en liknande gryta! Jag tror inte att den kommer att bli i närheten lika god som herr Mannerströms, men försöka går ju! Det blir lite färsk kycklinglårfilé, färsk ananas och mango, lök, äpple, curry, grädde och annat smaskigt. Spännande att se om jag kan få till något liknande!

Nähä... Om man skulle ta och äta lite lunch kanske? Magen kurrar och det känns att jag spinnade i morse för energinivån sjunker snabbare än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0