Nämen hej där musklerna.

Jisses. Jag har sån otrolig träningsvärk! I torsdags körde jag första träningspasset på nästan 3 veckor och det där med att mjukstarta har aldrig varit min grej. Jag kan inte träna lite halvdant. Om jag tar mig till ett pass eller till gymmet så ger jag järnet! Och så blev det även i torsdags. Lite drygt 70 minuter hård gymträning där hela kroppen fick sig en rejäl genomkörare. Det var tungt, jobbigt, svettigt och samtidigt alldeles underbart skönt!

Men... Nu såhär två dagar efteråt får jag stå mitt kast. Jag har träningsvärk i hela kroppen. Biceps, triceps, axlar, rygg, bröst, mage, rumpa och lår. Oliiiiiidligt! Det gör så ont. Varenda rörelse känns och att nysa är smärtsamt. Samtidigt är det rätt skönt. Då känner jag att jag har gjort nytta. I like!

Nu ska jag bege mig till jobbet och ikväll väntar en lugn kväll. Lite tråkigt, men samtidigt behövligt. Imorgon blir det matmässa. Lovely.

Ha en underbar lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0