Passion för mat.

Söndag. Helgen gick fort.

Idag har jag varit på matmässan Passion för mat ute på Hisingen. Jag missade mässan förra året eftersom jag då satt på centralstationen för att boka om tågbiljetter till Stockholm. Men i år så! Fyra timmar var jag där och oj sicken trevlig tillställning!

Där fanns utställare av olika slag - öl (pappa... Dugges stod där!), vin, choklad, kaffe, fisk, kött, kyckling, ost, kravmärkt yoghurt, knäckebröd, snacks, honung, marmelader och massa, massa annat! Massa provsmakningar och inspiration! Jag åt också den näst godaste sorbeten jag ätit (den godaste är passionfruktssorbeten på 1252). Det var en svartvinbärssorbet från en glassfabrik i Hjo. Riktigt smakrik och god!

Jag satt också och lyssnade på några köksskolor där det lagades mat på scenen. Kalasgott-Jennie var först ut och hon lagade en underbar hjortfilé. Det var första gången jag åt hjort och oj så gott det var! Smälte i munnen tillsammans med tryffelhollandaise och friterad palsternacka. Jag provsmakade också en schnitzel gjord på nötinnanlår och till det rostade potatisar, rödvinssås och ärtpuré, italienska små petit-chouxer (som jag inte minns vad de hette) fyllda med en kräm med cointreau och en chokladsås på toppen och så den godaste currygryta jag någonsin har smakat! Det var kyckling, mango och ananas i och den lagades av självaste Leif Mannerström. Ljuvligt!

Om det inte vore för att jag hade tvättid om en stund hade jag lätt kunnat stanna kvar en liten stund till. :)

Nu ska jag ladda tvättmaskinerna och återhämta mig lite på soffan. Imorgon bitti väntar spinning (första gången på några veckor och jag bävar faktiskt lite) och jobb. Näst sista veckan nu. Känns fortfarande konstigt och overkligt! Men såklart underbart på samma gång!

Ha en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0