Tack för sömnen.

Två timmar. Ja, okej säg tre timmar då. Det är så mycket (eller rättare sagt lite) sömn jag har fått inatt. Jag kunde inte somna igår kväll och sista gången jag kollade på klockan så var hon strax innan midnatt. Klockan 02 ungefär vaknade jag med så ont i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag försökte somna om, men det var omöjligt. Jag försökte somna i sängen, men det gick inte. Jag testade soffan, men ingen lycka där heller. Till slut la jag mig på golvet, men inte ens det gick. Ett tag övervägde jag till och med att sätta mig i duschen och somna eftersom varm dusch är det enda som får magen att kännas okej.

Sen när jag vid 07.30 äntligen lyckades somna om så fick jag sova en timme innan klockan ringde och väckte mig. Då var det dags att åka till jobbet för att sätta lapp på dörren om att vi har stängt på grund av sjukdom. Trött? Japp. Och svimfärdig när jag satte mig på bussen hem igen.

Så nu ligger jag nerbäddad i soffan under dubbla filtar och med en kropp som skakar som ett asplöv. Jag har inhandlat dagens kost - a-fil, hallonkräm, paprika och nyponsoppa. Fråga mig inte hur paprikan kom in i bilden, men jag kände mig sugen på det. Så nu har jag ätit en tallrik hallonkräm med mjölk och ska försöka sova lite.

Just det ja! Igår kväll damp det ner en mjölkchokladkaka på min dörrmatta. Underbara grannar och vänner!

Tjingeling från sjukstugan!


Som sagt... Fråga mig inte hur paprika hamnade i kundkorgen. Magen fick bestämma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0