Äter en småsur apelsin och tänker...

...på lite allt möjligt faktiskt. Den ickeblodiga blodapelsinen är kall och lite småsur. Precis som jag vill ha den. Perfekt! Samtidigt som jag surplar i mig apelsinens goda juice funderar jag. Jag funderar på en massa saker. Både viktiga och oviktiga.

Jag tänker bland annat på att nagellacket på mina tånaglar är lite flagnat och att jag nog borde måla på lite nytt. Samtidigt tänker jag att det ju faktiskt är vinter så ingen jäkel behöver veta att mina tånaglar inte är perfekt, fint målade. Nästa tanke som slår mig är att jag måste baka maränger. Det är min födelsedag på onsdag och då ska jag bjuda onsdagsfikatjejerna på maränger. Men... Ska jag ha vita maränger eller rosa maränger? Eller varför inte en blandning? Och på tal om maränger... Jag måste ju baka frallor också. Det får jag göra på tisdag. Men... Jag måste komma ihåg att läsa igenom allt jag måste läsa igenom till nästa veckas kurs. Perfekt! Det gör jag när frallorna jäser och bakas. Då måste jag komma ihåg att ta med häftet hem från jobbet så att jag kan läsa. Jag måste också be chefen förklara alla knasiga ord som jag inte förstår. Vad jag inte heller förstår är varför det måste komma mer snö? Jag vill ju ha sommar. Sommar ja... Undrar om mitt paket med sommarkläder från HM är på väg. Jag kollar hemsidan vettja. Ja! Packning pågår. Jag måste packa min träningsväska inför zumba idag. Eller det heter ju inte zumba längre, men jag kallar det för det ändå. Det ska bli skönt att skaka rumpa lite. Fast i rumpan har jag träningsvärk efter mitt nya uthållighetsstyrkeprogram. Just det ja! Jag måste boka in mig på sandsäcksboxen till på torsdag. Sand. Sandstrand. Jag vill resa bort. Långt bort till solen. Resa. Jag måste ju boka buss till trippen till Halmstad om några veckor. Då ska jag fixa håret. Och på tal om hår! Jag ska kanske köra lockigt idag? Varför inte? Det är ju fint. När håret ska vara lockigt är det bra om jag tvättar håret ordentligt med silverschampo så att jag får bort det lilla gulsticket som har blivit i mitt hår. Då blir lockarna mer silverblonda. Silver. Just det ja! Jag borde putsa till det där halsbandet som har blivit lite svart. Svart! Jag måste tvätta min fina, svarta kjol som hade fått en fläck på sig. Alltså måste jag boka tvättid. När? Imorgon? Ja! Då måste jag plocka i ordning all tvätt som ska tvättas. Jag måste också plocka fram min lunch ur kylen och komma ihåg att ta med mig den till jobbet. Jobbet ja! Dit kanske jag ska bege mig! Jag visste väl att det var något jag skulle passa och komma ihåg idag. Oj! Min apelsin är slut! Vad var det nu jag tänkte på?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilket underbart inlägg! Som det snurrar i huvudet ibland ;)

2011-01-15 @ 14:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0