Den som vill bli fin...

Ja, då får man väl tåla att det gör lite ont... Eller? Jag har i alla fall ont idag. Väldigt ont, men då har jag fint lockigt hår på köpet. För i morse bestämde jag mig för att locka barret och liksom sist brände jag mig rejält i pannan. Sist fick jag bara ett litet märke uppe vid hårfästet, men nu la jag fanskapet rakt på pannan. Så nu har jag ett rött märke stort som en femkrona! Snyggt!

Men åter till lockarna. Jag använde såklart min nya fina plattång! En konformad locktång från Wella som jag fullkomligt älskar och som ger otroligt fina lockar även i mitt korta hår! Innan jag lockar fönar jag håret med ett volymspray som gör håret lite småsträvt och ger det fin volym (mer om både locktången och volymsprayet imorgon...). Sen lockar jag hela ena sidan av håret och låter den andra vara rak och lite bakåtkammad. Baktill i nacken har jag liksom lagt håret lite åt sidan. Svårt att förklara och omöjligt att fotografera. Men tänk att du liksom drar håret mot den sidan som är lockad. Så att det ser ut som att hela nackhåret liksom flyter ihop med lockarna... Så min högersida och nacken är liksom dragen åt vänstersidan. *haha* Låter inte alls flummigt... Jag har tagit en vild från den sidan så kanske du förstår. Det tycker jag ser snyggt ut. :)

När lockarna är klara kramar jag försiktigt i lite vax i dem för att få lite bättre hållbarhet och så avslutar jag med hårspray. Jag trivs superbra med lockigt hår och nu när jag har en kalasbra locktång där jag lockar till håret nästan på nolltid (tack mamma och pappa för den julklappen och syster för att du fixade den)! Det är ett kul sätt att kunna variera min frisyr.

Om du vill att lockarna ska hålla ännu lite bättre kan du ta lite, lite hårspray precis innan du lockar. Jag tycker dock att det blir finare utan.

Syster! Har du något mer locktips? :)



Aj... Min onda panna...




Ena sidan och nacken (där jag egentligen vill ha en inbakad fläta...)
är liksom dragen åt motsatta sidan (det jag svamlade om innan...)...



...där det är alldeles lockigt och fint!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Snygging :)

2011-01-03 @ 12:44:28
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: mamma

Kanonfrisyr. Akta pannan ;)

2011-01-03 @ 12:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0