Det kryper i kroppen...

Jag vill träna! Jag är så sjukt träningssugen att det kryper i kroppen på mig! Tanken var att jag skulle köra gymträning idag, men så vaknade jag med täppt näsa i morse och beslutade mig då för att skippa det. Men nu... Nu mår jag mycket, mycket, mycket bättre och det kliar i träningsnerven! Jag vill träna! Jag har inte kört något på två veckor då jag körde basspinning. För mig som är van att köra 3 - 4 pass i veckan (ibland 5) är det oliiiidligt!

Så... Jag får klura lite på det. Kanske går jag dit och kör lite försiktig gymträning. Något måste jag göra för kroppen vill röra på sig efter all choklad, julmust och mat!!

Men... Jag ska stolt erkänna att jag har klarat mig riktigt bra på godisfronten. Vi fick en chokladkartong till jobbet igår och jag bestämde mig direkt för att inte ta någon. Den stod oöppen hela dagen och även om det kliade i fingrarna så undvek jag den! Så idag när jag kom hit... Då hade kollegoran öppnat den och den var halvt uppäten. Sa till mig själv att det inte blir någon choklad, men att titta i kartongen ju inte är detsamma som att äta... Smart! NOT! I kartongen fanns mängder (eller ja... 8 st) av mina favoriter romrussin och körsbär i likör. De bara låg där och väntade på mig. Men jag tog ingen. Jag gjorde mig en äggknäckemacka i stället och hade det som mellanmål. På lunchen satt jag precis bredvid kartongen och det luktade ljuvligt. Men jag tog ingen! Inte en enda bit. :) Kändes rätt bra faktiskt!

Nu låter det som att jag är värsta godismonstret som lider av värsta sockerberoendet.... Riktigt så är det inte. Däremot har jag sjukt dålig karaktär så om det står en godisskål framme så äter jag. Har jag en godispåse hemma i kökslådan så äter jag. Punkt slut. Jag kan inte stå emot. Men nu... Jag tog inget på jobbet och inget hemma heller där det finns både Geisha och Merci. De ryker fram när jag fyller år (hint till ni som ska komma och fira mig... Ät upp min choklad!) och tills dess står de oöppnade därhemma.

Nej... Nu ska jag fortsätta klura på träningens vara eller icke-vara idag... Förmodligen blir det ingen träning utan en promenad... Det är ju också motion. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0