Hörde du inte vad jag sa igår?

Tydligen inte! För nu ligger jag här på soffan. Huvudet bultar och gör så in i helvetes ont rent ut sagt. Magen gör ont och har inte fått något ordentligt i sig på 1,5 dygn. Ja om inte två knäckemackor och två tallrikar flingor och mjölk räknas? Det är inte roligt! Hör du det kroppen! Det är inte roligt!

Jag masade mig upp till jobbet ändå idag efter 12 h underbar sömn (idiotiskt jag vet...)! Jag hade kunnat sova mer, men plikten kallade. Så jag körde två seeega linsträningar (killar! Lär er pilla i ögonen för tusan! Speciellt när jag sitter där och mår piss!) och var med på en körkortskoll. Sen åkte jag hem och hoppade i mysbyxorna och la mig på soffan. Och här har jag legat sedan dess. Halvt däckad och tycker lite allmänt synd om mig själv! Det händer inte ofta, men när huvudet gör såhär ont, när magen känns som en uppblåst ballong och gör ont... Ja, då får jag tycka synd om mig själv! Så det så!

Jag ligger här och tänker på mat! Jag är sugen på en rejäl bit kött (gärna grillad av min älskade pappa), en god sås (gärna rödvin eller whisky) och pepprig potatisgratäng med mycket vitlök i. Eller kanske thaimat från favorestaurangen i Vasastan (det hade nog magen inte tyckt om för jisses så starkt det är!). Åh! Eller en favorittortellini från Pasta Haus. Eller varför inte en rejäl hamburgare med hemmagjorda pommes? Min kropp vill ha mat! Men det går inte. Magen håller inte med. Magen vill inte ha.

Just nu önskar jag att klockan var typ 20 så att jag fick krypa ner och sova. Visst kan jag sova lite nu, men då kan jag glömma att det blir någon sömn inatt. Nej, jag får helt enkelt härda ut och invänta att klockan ska slå läggdags.

Imorgon vill jag känna mig pigg igen. Jag vill vara fylld av energi och pigghet. För då är det min dag! Förra året gick jag omkring med ett ömt huvud och illamående eftersom jag smart nog slog i skallen rätt så rejält på mitt badrumsskåp (typ i hörnet på luckan precis vid spegeln = VASST!). Så i år vill jag vara frisk. Snälla låt det bli så!

Nu... Ja, nu ska jag kolla om det finns något bra på TV, ta mig en Ipren till och hämta ännu en filt.

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0