Mina hårmåsten just nu.

Innan min syster utbildade sig till frisör var mängden hårgrejer hemma hos mig mycket begränsad. Antalet produkter och stylingredskap gick att räkna på en hand. Det jag ägde då var:

* Hårtork
* Schampo köpt på ICA
* Hårmousse köpt på ICA
* Hårvax köpt hos frisör
* Hårspray köpt på ICA

Det var det jag använde. Varken mer eller mindre. Sen hände något. Antalet produkter växte liksom stylingredskapen. I mitt badrum finns så mycket olika grejer så att jag nästan blir mörkrädd. Men... Vad skulle jag göra utan alla de där sakerna? Förmodligen inte vara lika snygg i håret. :) Och det är väl lite det som är den stora skillnaden - min frisyr. Innan hade jag bara lite slingor och en enkel frisyr som inte krävde så mycket arbete. Nu har jag en frisyr som kräver mer arbete och grejer, men snyggt är det. :)

Så numera finns följande i mina ägor:

* Hårtork
* Hårborste som ska vara bra att föna med
* Tuperingskam
* Miniplattång
* Mellanplattång
* Stor plattång (som jag i och för sig inte använder för att mitt hår är för kort...)
* 2 locktänger (en bra och en dålig)
* Färgbevarande schampo köpt hos frisör
* Silverschampo köpt hos frisör
* Schampo som bygger upp håret köpt hos frisör
* Balsam köpt hos frisör
* Balsam som bygger upp håret köpt hos frisör
* Inpackning köpt hos frisör
* Hårbottenmask köpt hos frisör
* 2 sorters volymspray köpt hos frisör
* Hårvax köpt hos frisör
* Dust it köpt hos frisör
* Hårspray köpt hos frisör

Japp... Liiiite mer saker kan man väl säga, men oj så mycket bättre mitt hår mår och så mycket finare det är! Helt värt allt arbete!

Just nu har jag tre favoritsaker när det kommer till hår som jag vill tipsa om! Det är tre saker som jag inte skulle klara mig utan och alla tre är faktiskt nykomlingar hos mig. Jag pratar om min nya underbara locktång från Wella, Dust it och ett magiskt volymspray från Tigi.





Locktången från Wella är konformad och det gör att den kan göra lockar i massa olika storlekar. Du tar en hårslinga och virar runt tången, håller kvar en liten stund och släpper. Den passar till och med korta hår som mitt! Passa fingrarna bara. :) Jag fick min i julklapp och har därför inte hunnit använda den så många gånger, men det är lätt den absolut bästa locktång jag har provat! Det betyder att min gamla locktång från Clas Ohlson får gå i pension.








Dust it är hemligheten till min nya frisyr. Utan denna produkt hade jag inte fått till min lugg sådär finfint! Bara pudra lite i hårbotten och gnugga in så får du enorm volym!! Lovely!









Volymsprayet har ett otroligt fint namn: TIGI Bead Head superstar queen for a day. Vem vill inte ha det i håret undrar jag? :) Sprayet luktar underbart. Ungefär som citronkarameller. Spraya det i hårbotten och föna så får du fin volym i håret. Jättebra! Passar mitt spikraka hår där volym inte existerar.





Vad har du för favorithårprodukter?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0