Mycket i min kalender.

17.40
En liten ändring... Kalendern har något varje helg under hela februari. Jag hoppar och studsar av glädje... Ja, jag är ironisk.


12.51

Jag förstår inte riktigt hur det går till. Även om jag ibland anstränger mig för att hålla kalenderna någorlunda fri så lyckas den alltid fyllas ändå. Hur lyckas den (för det är ju inte jag som fyller på den med saker)? Är ju för tusan uppbokad på helgerna fram till i slutet av februari!!

Den här veckan är det födelsedagskalasförberedelser som står på schemat. Även om jag i år har bestämt mig för att banta ner det hela avsevärt (gäster... Det blir inte 10-12 sorters plockmat och 3 tårtor!! I år kör jag snacks, dip och tårtor [japp... Fortfarande plural]!) så blir det ändå en del som ska fixas och trixas. Idag tänkte jag ta mig till Maxi och inhandla alla saker. Roliga saker som mjöl, kakao, mandel, bär, grädde och chips... NOT! Imorgon ska jag städa i ordning hemma så att det är fint när gästerna kommer. Sen på torsdag ska jag baka den ena saken som jag ska servera. Det blir det största riskmomentet. Förmodligen går det åt fanders, men då får gästerna antingen snällt äta dem ändå (om de inte hamnar i soptunnan såklart...) eller klara sig på de två andra bakverken. :) På fredag kommer syster med sambo och då hoppas jag på slappkväll framför tvn innan det på lördagen är dags att baka förbereda, piffa sig och slutligen få gäster! Det ska bli så roligt! :) 

Men... Snart hoppas jag på en ledig helg! En ledig helg utan måsten och planer. Det ska jag säga till min kalender. På skarpen. :) Men tills dess.... Keep up the good work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0