Mysbyxor och oxfilé byts mot festblåsa och hämtmat

Brukar det inte vara tvärtom? Alltså att mysbyxor hör ihop med hämtmat och festblåsan med oxfilén. Ja, vanligtvis, men så är faktiskt inte fallet den här gången! Nu är det totalt tvärtom.

Tanken var nämligen att jag skulle ha åkt till mamma och pappa i Ulricehamn imorgon efter jobbet. Där skulle vi fira min födelsedag med en god middag. Det skulle vankas oxfilé och jag såg fram emot att få sitta i soffan i myskläder och bara återhämta mig efter en hetsig vecka!

Men... Så blir det inte riktigt. För igår kväll lade Mix Megapol och deras morgonprogram ut att de hade två biljetter till morgondagens P3 Guldgala (där det för övrigt kommer att vara superbra artister!) att lotta ut. Allt man behövde göra vara att skriva en kommentar till inlägget. Jag gjorde såklart det och tänkte inte mer på det.

Förrän i morse... Då hade jag fått mail från en av programledarna att jag hade vunnit biljetterna! Jag hade vunnit biljetterna! Jag som typ aldrig vinner jag något och gör jag det är det någon jäkla skitgrej som jag ändå inte vill ha. Men nu vann jag något som jag verkligen ville ha!

Så jag raggade upp en P3 Guldgaledejt (vilket ju inte var så svårt! Jag har även en backup om det mot all förmodan skulle vara så att min ordinarie dejt skulle behöva avboka....) och avbokade middagen med mamma och pappa (förlåt för det!). Så nu blir det hämtmat och vin, festblåsan på och P3 Guld för hela slanten! I like a lot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0